Supervizare profesionala specialitatea psihologie clinica

impreuna altfel

PROGRAM DE SUPERVIZARE PROFESIONALA IN PSIHOLOGICE CLINICA

Ce este supervizarea profesionala?

Supervizarea reprezinta o activitate profesionala distincta, componenta a activitatii de formare profesionala:

a) in cadrul careia se faciliteaza educatia si formarea care vizeaza dezvoltarea unei practici stiintifice si informate;

b) printr-un proces interpersonal colaborativ;

c) care implica observarea evaluarea, feedbackul, facilitarea autoevaluarii persoanei supervizate si dobândirea de cunostinte si abilitati prin instruire, modelare si rezolvare reciproca a problemelor.

Bazându-se pe recunoasterea punctelor forte si a talentelor persoanei supervizate, supervizarea incurajeaza autoeficacitatea. Supervizarea asigura ca exercitarea (supervizata) a profesiei  realizata intr-o maniera competenta de catre persoana supervizata, astfel incât sa fie respectate standardele etice, cerintele legale si practicile profesionale pentru promovarea si protejarea bunastarii clientului, a profesiei si a societatii in general.

Rolul supervizorului:

a) dezvolta o relatie reciproca prin schimbul de experiente, explorarea asteptarilor si clarificarea rolurilor supervizorului si ale supervizatului;

b) recunoaste, accepta si se bazeaza pe abilitatile si contributiile supervizatului pentru a cultiva o relatie productiva;

c) utilizeaza grija si compasiunea pentru a aborda schimbarile pozitive pe baza punctelor tari;

d) sprijina supervizatul prin identificarea nevoilor si il sustine când/unde este cazul;

2. practici eficiente de supervizare:

a) faciliteaza si documenteaza intâlnirile cu supervizatii si dialogul care reflecta scopul si progresul relatiilor/obiectivelor;

b) demonstreaza gestionarea eficienta a timpului, a competentelor de documentare/pastrare a probelor si de scriere a raportului;

c) impartaseste cu incredere experientele de invatare reusite si nereusite pentru a incuraja explorarea optiunilor si solutionarea comuna a problemelor;

d) incurajeaza supervizatul sa impartaseasca informatii, gânduri si feedback pentru a identifica si prioritiza nevoile programului de supervizare;

e) utilizeaza instrumentele adecvate pentru a furniza informatii obiective, fiabile si utile privind nevoile initiale si in curs de desfasurare;

f) ofera indrumare si conducere in reflectarea si interpretarea datelor pentru a dezvolta obiective si un plan de imbunatatire continua;

g) incurajeaza utilizarea practicii de reflectie prin tinerea unui jurnal si discutii cu clientii;

h) utilizeaza cunostinte si competente in domeniul continutului pentru a ajuta supervizatul sa dobândeasca si sa aplice noi cunostinte si abilitati;

i) impartaseste cunostintele despre oportunitatile de dezvoltare profesionala, resursele si serviciile de referinta aflate la dispozitia supervizatului;

3. responsabilitati profesionale in supervizare:

a) intelege rolul, scopul si asteptarile supervizatului;

b) demonstreaza competenta in aplicarea practicilor eficiente de supervizare (mentorat);

c) manifesta angajamentul de a aborda in activitatea profesionala si imbunatatirea practicii supervizatului;

d) mentine confidentialitatea atunci când impartaseste experiente, discuta probleme si rezolva probleme;

e) demonstreaza respectarea corespunzatoare si in timp util a angajamentelor asumate fata de supervizat;

f) intelege impactul prejudecatii personale si lucreaza la minimizarea prejudecatilor personale;

4. gestionarea provocarilor:

a) demonstreaza capacitatea de a clarifica asteptarile supervizatului;

b)demonstreaza flexibilitatea in lucrul cu nevoile in schimbare ale supervizatului/programului, constrângerile de timp, resursele si alte probleme;

c) faciliteaza gândirea creativa si rezolvarea problemelor supervizatului pentru a raspunde nevoilor clientilor;

d) utilizeaza o varietate de strategii pozitive de gestionare a conflictelor pentru a identifica si a minimiza impactul conflictelor asupra programului si asupra relatiei de mentorat;

5. introspectie profesionala/atentie si autoconstientizare; reflexie privind practica profesionala (reflectie in actiune);

6. rezolvarea problemelor; gândire critica si rationament functional; curiozitate si flexibilitate intelectuala. Supervizorul demonstreaza deschidere spre: examinarea propriilor preocupari si a problemelor personale, recunoasterea impactului sinelui asupra altora, articularea atitudinilor, valorilor si convingerilor fata de altii, revizuirea sistematica a propriilor performante profesionale impreuna cu supervizatii.

Cui se adreseaza:

Se adreseaza psihologilor cu drept de libera practica in psihologia clinica, nivel 1, in supervizare.

Durata:

Psihologii practicanti au obligatia de a efectua un numar minim de 100 de ore de supervizare profesionala a practicii derulate, esalonate pe durata a 2 ani.

Activitatea de supervizare profesionala va fi desfasurata dupa un program de minim 4 ore/luna.

Costul sedintelor este de 250 lei/sedinta/luna.

Plata se efectueaza lunar, la inceputul lunii, pâna pe data de 5 a fiecarie luni. Sedintele se recupereaza in mod exceptional, justificat, cel târziu in luna urmatoare. Pentru sedintele neefectuate, nu se returneaza plata.

Conditii de intrare in supervizare:

In vederea derularii practicii supervizate obligatorii, psihologii practicanti sub supervizare pot sa isi desfasoare activitatea in sectorul public sau privat, in cadrul structurilor de psihologie pe o pozitie in specialitate, sau in regim de libera practica - prin infiintarea formelor de exercitare a profesiei de psiholog reglementate de CPR.

Activitatea de supervizare profesionala obligatorie pentru atestarea autonomiei profesionale in practica psihologiei se deruleaza cu respectarea urmatoarelor prevederi generale:

Supervizarea se deruleaza in cadrul unei relatii contractuale intre psihologul supervizor si psihologul supervizat.

Conditii de iesire din supervizare

• Parcurgerea unui minim de 100 h de supervizare;
• Realizarea unui numar minim de 5 rapoarte de evaluare clinica;

• Studii finalizate (licenta in psihologie si program de master acreditat de Colegiul Psihologilor din România);
• Vechime in munca 1 an (contract individual de munca incadrare psiholog clinician sau cabinet de psihologie/societate civila profesionala de psihologie acreditat in competenta psihologie clinica de catre Colegiul Psihologilor din România)

• Cotizatia anuala a psihologilor cu drept de libera practica achitata la zi.

TEMATICA

  • Aspectele etice si deontologice ale profesiei de psiholog cu drept de libera practica in specialitatea psihologie clinica (psiholog clinician);
  • Codul deontologic al profesiei de psiholog;
  • Relatia supervizor-supervizat;
  • Competentele psihologului clinician in supervizare;
  • Managementul cabinetului;
  • Forme de organizare: Cabinet Individual de Psihologie/Societate Civila Profesionala de Psihologie;
  • Comanda si utilizarea timbrelor profesionale in specialitatea psihologie clinica;
  • Intocmirea documentatiei specifice (registrul de evidenta a actelor profesionale, registrul de evidenta a contractelor de prestari servicii psihologice, registrul de evidenta a corespondetei profesionale);
  • Intocmirea contractelor de prestari servicii psihologice, GDPR, alte documente specifice;
  • Procesul de evaluare psihologica;
  • Prezentarea documentelor specifice evaluarii psihologice in specialitatea psihologie clinica: tipuri de evaluari, stabilirea cadrului, modul de concepere si realizarea evaluarii psihologice;
  • Realizare interviu clinic si anameza;
  • Aplicare teste/chestionare/inventare;
  • Interpretare teste/chestionare/inventare;
  • Intocmirea concluziilor, recomandarilor, observatiilor;
  • Psihologie clinica;
  • Tulburarile de personalitate;
  • Psihopatologia copilului si adolescentului;
  • Evaluarea clinica a tulburarilor de personalitate;
  • Psihopatologia adultului si vârstnicului;
    Fisa de lucru pentru culegere date, sumarizarea unui caz;
  • Metode si tehnici de evaluare validate stiintific
  • Raportul de psihodiagnostic si evaluare clinica;
  • Evaluarea psihologica a copilului (0-7 ani);
  • Evaluarea psihologica a copilului (7-10 ani);
  • Evaluare psihologica a adolescentului (10-16 ani);
  • Evaluare psihologica dupa vârsta de 16 ani;
  • Evaluare psihologica a vârstnicului;
  • Asistenta psihologica primara
  • Interventia psihologica in regim de urgenta;
  • Educatie pentru sanatate, promovarea sanatatii si a unui stil de viata sanatos (ex. prin preventie primara si secundara), prevenirea imbolnavirilor (ex. prin modificarea stilului de viata)
  • Interventii specifice pentru persoanele cu nevoi speciale
  • Dezvoltare personala (optimizare si dezvoltare personala, autocunoastere)
  • Cercetare ( notiunile fundamentale de metodologia cercetarii)
  • Educatie si training (formare profesionala):
  • Coordonare activitati practice

Informatii administrative:

Supervizor:

 Mihai Adrian Paun - psiholog specialist psihologie clinica, expert, formator.

Psiholog cu o experienta de peste 16 ani in diverse domenii: asistenta sociala, reintegrare in familie, asistenta persoanelor vulnerabile, protectia sociala, protectia copilului/adultului/batranului, practica privata, adoptii, migratie, refugiati, consiliere, evaluare, ingrijire paliativa, psiho-oncologie, coordonare practica studenti, management de proiect, implementare proiecte.

Autor a peste 30 articole de specialitate publicate, participarea la seminarii, conferinte.

Detalii organizatorice:

  • Sedintele de supervizare profesionala in specialitatea psihologie clinica se pot realiza on-line sau la sediul cabinetului in functie de situatie;
  • Informatii si inscrieri: supervizareprofesionala@gmail.com



Centrul Altfel 
Telefon: +4 0764 491 193, E-mail: centrulaltfel@gmail.com

Servicii: diagnostic si evaluare clinica, interventie/asistenta psihologica, terapie ABA, coordonare ABA, logopedie, consiliere psihologica, consiliere pentru dezvoltare personala. 
 
 


 
 
Creați un site gratuit!