
Evaluare psihologica copil/adolescent
impreuna altfel
Bateria de Evaluare Neuropsihologica a Dezvoltarii - NEPSY
Scop: evaluarea dezvoltarii neuropsihologice a prescolarilor si scolarilor prin bateria de EVALUARE NEUROPSIHOLOGICA A DEZVOLTARII NEPSY. Bateria de evaluare neuropsihologica NEPSY este un instrument de evaluare psihologica a dezvoltarii neuropsihologice a copiilor cu varste cuprinse intre 3 si 12 ani. Bateria de evaluare neuropsihologica NEPSY este o baterie de evaluare adaptata si validata pe populatia romaneasca pe segmentul de varsta 3 - 12 ani si cuprinde 27 de teste neuropsihologice.
Grup tinta: copii cu varste cuprinse între 3-12 ani
Rezultate obtinute in urma evaluarii:
- atentia si functiile executive;
- limbajul;
- functionarea senzoriomotorie;
- procesare vizuospatiala;
- memoria si invatare.
Evaluarea se realizeaza fata in fata, iar probele sunt prietenoase cu copilul, sub forma de jocuri. Pe baza bateriei NEPSY se pot observa deficiente in cadrul fiecarui domeniu precum: dislexia, tulburari de atentie, tulburari de limbaj, dificultati grafomotorii si probleme de invatare.
Chestionar de evaluare a strategiilor de invatare (SMALSI)
Scop:
- identificarea motivatiei scolare reduse;
- identificarea motivatiei scolare
reduse;
- evaluarea elevilor cu dizabilitati (tulburari de invatare, ADHD, tulburari emotionale).
Grup tinta: copii, adolescenti cu varste cuprinse intre 8-18 ani.
Rezultate obtinute in urma evaluarii: permite identificarea strategiilor deficitare de invatare, care pot afecta performanta academica si, astfel, ghideaza si faciliteaza interventiile menite sa optimizeze procesul de invatare; permite identificarea punctelor tari si punctelor slabe ale elevului.
Chestionar de evaluare a copiilor de varsta scolara (CSI-4)
Scop: evaluarea sanatatii mintale, screening psihiatric;
Grup tinta: copii cu varste cuprinse intre 7-12 ani;
Rezultate obtinute in urma evaluarii:
- realizeaza screening-ul tulburarilor psihiatrice la copii cu varste cuprinse intre 7-12 ani;
- sistematizeaza schimbul de informatii intre scoala si clinician, cu privire la problemele de sanatate mintala cu care se confrunta copilul;
- faciliteaza adunarea de informatii necesare diagnosticului din contexte diferite (atat din mediul familial, cat si din cel scolar);
- economiseste mult timp prin faptul ca ghideaza procesul de evaluare ulterior necesar diagnosticului;
- interpretarea rezultatelor indica posibila prezenta a tulburarilor de sanatate mentala, precum si severitatea lor;
- ajuta la realizarea diagnosticului diferential;
- ajuta la testarea eficacitatii interventiilor psihoterapeutice, prin evaluarea modificarilor în simptomatologia copilului.
Chestionar de evaluare a copiilor (ECI-4)
Scop: screening psihiatric/ evaluarea sănătății mintale
Grup tinta: copii 3-7 ani.
Rezultate obtinute in urma evaluarii:
- sistematizeaza schimbul de informatii intre gradinita si clinician cu privire la problemele de sanatate mentala cu care se confrunta copilul;
- faciliteaza adunarea de informatii necesare diagnosticului din contexte diferite (atat din mediul familial cat si cel de la gradinita);
- economiseste mult timp prin faptul că ghideaza procesul de evaluare ulterior;
- interpretarea rezultatelor indica atat posibila prezenta a tulburarilor de sanatate mentala cat si severitatea lor.
Chestionar de evaluare a simptomelor adolescentului (ASI-4)
Scop: screening psihiatric, evaluarea sanatatii mintale
Grup tinta: populatie clinica si non-clinica, cu varste intre 12-18 ani
Rezultate obtinute in urma evaluarii:
- realizeaza screening-ul tulburarilor psihiatrice la adolescenti cu varste cuprinse intre 12 si 18 ani;
- sistematizează schimbul de informatii intre scoala si clinician, cu privire la problemele de sanatate mintala cu care se confrunta adolescentul;
- faciliteaza adunarea de informatii necesare diagnosticului, din contexte diferite (atat din mediul familial, cat si din cel scolar);
- interpretarea rezultatelor indica posibila prezenta a tulburarilor de sanatate mintala, precum si severitatea lor.
Scala de evaluare a tulburărilor din adolescenta (APS-SF)
Scop: screening psihiatric, evaluarea sanatatii mintale
Grup tinta: adolescenti cu varste cuprinse intre 12-19 ani;
Rezultate obtinute in urma evaluarii:
- interpretarea rezultatelor indica posibila prezenta a tulburarilor sau a problemelor cu care se confrunta adolescentul, precum si severitatea lor.
Matrici Progresive Color
Scop: masurarea inteligentei copiilor cu varsta intre 4-11 ani.
Grup tinta: copii cu varsta intre 4-11 ani
Rezultate obtinute in
urma evaluarii: evaluarea proceselor
intelectuale.
Scop: masoara comportamente asociate tulburărilor de spectru autist (TSA)
Grup tinta: copii si tineri cu varste cuprinse intre 2 si 18 ani
Rezultate obtinute in urma evaluarii - se obtin rezultate in urmatoarele arii: social/comunicare; comportamente neobisnuite; autoreglare; socializare cu copiii de aceeasi varstă; socializare cu adulti; reciprocitate sociala / emotionala; limbaj atipic; stereotipii, etc.